divendres, 24 de maig del 2013

L'Esca del Pecat a Badalona

Concert Solidari per Nicaragua amb l'actuació de l'Esca del Pecat organitzat per l'Entitat Los Lirios a la Sala Estraperlo de Badalona





Per veure la resta de fotografies fes clic aquí


Nena de Nicaragua



Estaves venent llimones
 
al mercat Roberto Huembes, 
te n'hagués comprat una bossa 
si se m'hagués acudit que fer-ne. 
No alçaves cinc pams de terra 
i eres índia com tu sola
i semblava, quan somreies, 
que la misèria fos cosa bona. 


Concentrada en el què feies, 
i jo mirant-te i pensant, 
ens vam partir un plat de frijoles 
mai no n'havia gaudit tant. 
Després vas desaparèixer 
entremig de la gent 
em vas fer adéu amb la maneta. 
No ens veuríem mai més. 

Nena de Nicaragua 
em ve al cap el teu somrís 
cada cop que veig opulència 
al meu país. 

T'han predestinat la vida, 
sols de néixer t'has trobat 
en un forat sense sortida ni menjar. 
L'endemà et vaig tornar a veure,
la vida té aquestes coses, 
a prop del Roberto Huembes, 
carregada de llimones. 
Decidires fer un descans 
i ens vam anar a fotre uns bocates
amb ton germà que era un marrec 
que netejava sabates. 

No em vaig poder endur llimones 
ni dar feina al teu germà, 
les set-betes fan 
de mal embetumar. 
Però aquella mirada teva 
fou el millor dels records 
que un pot portar de
l'altra punta del món. 

Ara que torno a ser a casa
mil històries se m'ocorren 
que hagués volgut explicar-te 
de tot això que t'envolta. 
Un mes de Juliol tos pares 
van aconseguir moltes coses 
que els hi han anat prenent
els homes de la coca-cola. 

No et refiïs dels senyors 
dels cartells electorals
ells són els mal parits 
que et buiden el plat. 
Tingues enllestida l'arma 
sàpigues quan cal dir prou 
que aviat, un dia, 
tot començarà de nou. 

Nena de Nicaragua 
tornaré per celebrar
amb tu que, per fi, aquest malson ja s'acabat.
brindarem, puny enlaire, 
i beurem gotets de rom 
amb rodanxes de llimona i glaçons

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada